Spring naar de inhoud
  • +32 58 23 40 52
  • mail ons
  • nl
  • fr
  • Home
  • Slapen
  • Prijzen
  • Beleven
  • Maaltijden
  • Faq
  • Home
  • Slapen
  • Prijzen
  • Beleven
  • Maaltijden
  • Faq
contact
  • nl
  • fr
  • Slapen
    • Ark
    • Sloep
    • Kajuit
  • Prijzen
    • Last minutes
  • Beleven
  • Maaltijden
  • Faq
  • Slapen
    • Ark
    • Sloep
    • Kajuit
  • Prijzen
    • Last minutes
  • Beleven
  • Maaltijden
  • Faq
contact

faq

Vragen & antwoorden

Hallo en welkom! Fijn dat je even een kijkje komt nemen. We hebben een overzicht gemaakt van de meest gestelde vragen om je snel verder te helpen. We hopen dat je hier het antwoord kunt vinden dat je zoekt!

Lukt het toch niet om je vraag beantwoord te krijgen? Geen zorgen! Neem gerust contact met ons op via het contactformulier en we helpen je zo snel mogelijk verder.

Huishoudelijk reglement

Het huishoudelijk reglement bevat belangrijke afspraken die bijdragen aan een vlot en aangenaam verblijf voor iedereen.

Wat moet je doen?

  • Lees het reglement grondig door vóór je verblijf.
  • Bij reservatie ontvang je een exemplaar.
  • Stuur het reglement ondertekend door voor je aankomst.

 

Waarom belangrijk?

Goede afspraken zorgen voor een aangename samenwerking en vermijden misverstanden tijdens je verblijf.

Heb je hier vragen over?
Aarzel niet om ons te contacteren, we helpen je graag verder!

Wat is de geluidspolicy?

Wij hanteren een strenge geluidspolicy om geluidsoverlast te voorkomen. Dit betekent niet dat feesten en plezier verboden zijn. Feesten kan en mag, zolang dit binnen het kader van duidelijke afspraken gebeurt.

Doel van de geluidspolicy:

  • Het garanderen van de nachtrust voor alle gasten en omwonenden.
  • Stuur de geluidspolicy ondertekend door voor je aankomst.

We vragen je dan ook vriendelijk om rekening te houden met deze regels tijdens je verblijf.

Meer informatie?
Neem hier kennis van onze geluidspolicy.

Grondplan

Download hier het grondplan van je unit.

  • De Ark
  • De Sloep
  • De Kajuit
Wat is allemaal aanwezig in mijn unit?

Bekijk en download de inventarislijst voor jullie specifieke unit, zo weten jullie precies wat er aanwezig is:

  • Inventaris Ark
  • Inventaris Sloep
  • Inventaris Kajuit

 

Zelf mee te brengen:

    • Onderlaken, kussensloop en slaapzak
    • Voor verblijven in volpension: brooddoos, drinkfles en rugzakje
Wat is er allemaal beschikbaar in de keuken?

Onze keukens zijn volledig uitgerust met:

  • Vaatwasmachine
  • Koelkast en diepvriezer
  • Oven en microgolfoven
  • Gasvuur met 6 kookbekkens
  • Voldoende potten, pannen, bestek, borden en glazen
  • Schoonmaakbenodigdheden zoals borstels, aftrekkers en emmers

Let op: je dient zelf de volgende items mee te brengen:

  • Handdoeken en dweilen
  • Afwas- en schoonmaakproducten
  • Sponsjes
Moeten wij zelf kuisen?

Je groep kan kiezen:

  1. Zelf schoonmaken: Volledige schoonmaak van de bivak wordt door jullie uitgevoerd.
    Takenlijst zelf schoonmaken.
  2. Natte eindschoonmaak aanvragen: Tegen betaling kan je de eindschoonmaak door ons laten doen.
    Takenlijst natte eindschoonmaak.

Belangrijk:

  • Ook als je kiest voor de natte eindschoonmaak, blijven er een aantal taken die jullie zelf moeten uitvoeren. Raadpleeg hiervoor de Takenlijst.
  • Vraag de volledige natte schoonmaak minimaal 3 weken vóór de aanvang van je verblijf aan.

Let op: het schoonmaken van een bivak vraagt tijd en organisatie. Onderschat dit niet!
Werd de schoonmaak niet correct uitgevoerd, dan kan er een supplement aangerekend worden.

De energiekost in niet inbegrepen. Hoeveel moeten we hier ongeveer voor rekenen?
De energiekosten houden het verbruik van gas, elektriciteit en het verbruik van warm en koud water in. Gemiddeld reken je op 75 euro* per dag voor De Sloep of De Kajuit. In de Ark moet je ongeveer 90 euro* rekenen.
Wees bewust van je verbruik en verminder zo de energiekost!
*Deze tarieven worden aangerekend tegen kostprijs en kunnen fluctueren ifv de markt.
Hoe kom ik met het openbaar vervoer?

Met de trein:

  • Neem de trein naar station Oostende en stap over op de kusttram richting De Panne.
  • Of neem de trein naar station De Panne en neem de kusttram richting Oostende/Knokke.

Stap af aan de halte St. Bernardusplein. Vanaf hier is het ongeveer 1 km wandelen naar het Bivakhuis Hoge Duin.

Met de bus:

  • De dichtstbijzijnde bushalte is Louisweg, op slechts 200 meter van ons domein.
Waar kan onze autocar parkeren?

Een autocar kan laden en lossen aan de ingang van ons vakantiedomein. Voor het parkeren van de autocar geldt het volgende:

  • Parkeren op ons domein is mogelijk, maar uitsluitend mits beschikbaarheid.
  • Zorg ervoor dat er altijd een vlotte doorgang is voor andere gebruikers.

OPGELET: is je autocar te groot, dan kan je best op straat parkeren daar je dan niet kan keren op het domein.

Kan ik met de wagen komen?

Ja, je kunt met de wagen komen, maar houd er rekening mee dat onze parkingplaatsen beperkt zijn. We voorzien maximaal 1 parkeerplaats per unit. In het kader van onze Groene Sleutel-certificering moedigen we onze gasten sterk aan om het openbaar vervoer te gebruiken of te carpoolen.

Betaald parkeren op straat is mogelijk en kost tussen €6 en €8 per dag.

Hoe deel ik de kamer in?

Maak gebruik van onze handige lijsten om vooraf de kamers in te delen. Zo verloopt jullie aankomst en organisatie vlot. Bekijk en download de specifieke kamerindelingslijsten voor jullie unit:

  • Kamerverdeling De Ark
  • Kamerverdeling De Sloep
  • Kamerverdeling De Kajuit
Checklist voor Aankomst

3 maanden voor aankomstdatum

  • Stort het voorschot en het verblijfssaldo volgens de informatie in de bevestigingsbrief.

1 maand voor aankomstdatum

  • Betaal de waarborgsom(men) zoals vermeld in de bevestigingsbrief.

3 weken voor aankomstdatum

  • Zelfkook: mail ons jullie broodbestelling.
    Bekijk hier de Prijslijst Broodbestelling.
  • Volpension: mail ons de ingevulde maaltijdfiche.
  • Bestel indien gewenst de eindschoonmaak.

Belangrijk:
Ook als je kiest voor de eindschoonmaak, blijft een basischoonmaak door de groep verplicht. Dit omvat het opruimen en voorbereiden van de ruimtes. Onderschat dit niet!

Bekijk hier de takenlijsten:

  • Takenlijst natte eindschoonmaak
  • Takenlijst zelf schoonmaken
Waarom moet ik een deelnemerslijst invullen?

Het invullen en bezorgen van een deelnemerslijst voor aankomst is wettelijk verplicht. Deze lijst helpt ons bij:

  • Het voldoen aan wettelijke voorschriften.
  • Het garanderen van een veilige en ordelijke verblijfservaring.

Belangrijk:

  • Voor groepen met deelnemers ouder dan 16 jaar is het verplicht om ook het rijksregisternummer te vermelden.
  • Het overschrijden van het maximum aantal bedden per unit is ten strengste verboden.

Download hier de deelnemerslijst om deze vooraf in te vullen:

  • Deelnemerslijst
Is Bivakhuis Hoge Duin toegankelijk?

Ja, het heeft het toegankelijkheidslabel A+, wat betekent dat het gebouw voldoet aan strenge toegankelijkheidsnormen.

  • Het gebouw is goed bereikbaar, met ruime lift, rolstoeltoegankelijke lokalen, en aparte sanitaire voorzieningen voor rolstoelgebruikers. Er zijn ook tactiele pictogrammen, een brandalarm met licht- en geluidssignaal, en goed toegankelijke kasten en rekken.

Er zijn ook nuttige apps en routekaarten beschikbaar, zoals AcceSEAble voor toegankelijke restaurants en cafés, en Ticket naar de zee voor toegankelijke routes naar het strand.

Wat is De Groene Sleutel?

Bivakhuis Hoge Duin is trots op het dragen van De Groene Sleutel al meer dan 13 jaar. Dit ecolabel toont onze inzet voor duurzaamheid en milieuvriendelijkheid. Bij de bouw en werking van het Bivakhuis is rekening gehouden met milieuvriendelijke criteria.

We willen onze gasten niet alleen milieubewust maken, maar ook informeren via een educatief traject in het gebouw, inclusief infoborden over onze groene initiatieven. De stookplaats is beschikbaar als educatief lokaal, en gasten kunnen hun energie- en waterverbruik volgen.

Onze groene initiatieven:

  • Afvalscheiding
  • Hemelwaterrecuperatie en extra isolatie
  • Milieuvriendelijke ramen en zonnepanelen
  • 75% spaarverlichting en spaarwaterknoppen
  • Bewegingsdetectoren en slimme verwarming/koeling
  • Gebruik van milieuvriendelijke verf
  • Gratis fiets met karretje voor boodschappen

Goede afspraken

maken goede vrienden

download het huishoudelijk reglement

Wij zorgen voor
onvergetelijke ervaringen

Contacteer ons

Ontdek ons verblijf in de Ardennen

naar Le Mont Pélé

Bivakhuis Hoge Duin
Kinderlaan 45
8670 Oostduinkerke – België
Bereken jouw route

+32 (0)58 23 40 52
info@bivakhuishogeduin.be

Ontvang onze nieuwsbrief

U heeft het recht om ten allen tijde bezwaar te maken tegen de verwerking van uw gegevens voor direct marketing.

© NZ Vakanties De Neutrale Ziekenfondsen – BTW BE0408.171.149 – Lic. 6020 – alle rechten voorbehouden – algemene voorwaarden – disclaimer – privacy – cookie beleid

U heeft het recht om ten allen tijde bezwaar te maken tegen de verwerking van uw gegevens voor direct marketing.